čtvrtek 27. února 2014

Štěstí přeje připraveným

To se přece dávno ví, a tak jsem se rozhodla připravit na nadcházející výlet do Londýna opravdu poctivě. Nebudu mít totiž čas ztrácet čas nedokonalou kávou nebo nedobrým jídlem. Rozhodla jsem se, že vám trochu toho času ušetřím, když vám předestřu své plány a vy si pak při přípravě na cestu do Londýna vyzobete jen to, co vás zaujme.

O mých oblíbených londýnských kavárnách jsem toho už napsala dost a dost, jenže od té doby jich tolik přibylo, že jsem se tentokrát rozhodla navštěvovat jen ty, ve kterých jsem ještě nebyla, s čestnou výjimkou Monmouth Coffee na Borough Market, protože tam si prostě na snídani zajít musím. Nenechala jsem nic náhodě a poprosila o radu Adama Obrátila z Indrustra Coffee, který má londýnské kavárny v malíku a tady je seznam těch, kam se na jeho radu hodlám vypravit. Pořadí je čistě náhodné, až na tu první, kterou doporučil i Jirka Sládek Brew baru Náplavka, takže má extra první místo.

Kombinace holičství a kavárny? No proč ne, sice zůstanu u kávy, ale na SHARPS se těším moc a nejen kvůli té kávě. Na webu se můžete dočíst, že zvláštní pozornost je věnována i jídlu a kavárna dává prostor nadšencům, kteří to umí, ale nemají vlastní provozovnu.

Nemůžu se dočkat návštěvy některé ze 3 poboček pražírny/kavárny Workshop Coffee. Jejich kávu jsem už ochutnala, těším se na další příležitost a na vyzkoušení něčeho dalšího z jejich parádního menu, protože lákavých jídel je na něm dost a dost.

Kávu od Workshop Coffee podávájí i ve speciální cyklistické kavárně Rapha Cycle Club, která taky pořádá společné cyklovyjížďky po Londýně a nabízí extra menu "při cestě" a " po cestě". Zkrátka, tak nějak tuším, že tady se mi bude určitě líbit, a že by se tu Bajkazyl mohl nechat v ledasčem inspirovat.

Pak tu mám ještě nějaké uleželé tipy od minule, které tentokrát určitě nevynechám.

Moc lákavě vypadá Notes - pražírna výběrové kávy s několika kavárnami přímo v centru. Nevím, co se od mojí poslední návštěvy Londýna změnilo, ale i tady to podle menu vypadá, že kromě ochutnání skvělé kávy, se tu dá i dobře najíst. Třeba se tenhle trend rozšíří více i u nás, vůbec by mi nevadilo chodit na oběd do kavárny.

Tentokrát bych ráda stihla i vyhlášené Prufrock Coffee a snad si najdu cestu i do Alchemy. Je to až s podivem, kolik je v Londýně kaváren, kam by se člověk určitě, ale určitě chtěl podívat... naštěstí přibývají i v Praze.

Složitější bude naplánovat jídlo. Na výlet vyrážíme ve 3 a jedna z nás nerada asijskou kuchyni (neptejte se mě proč, co že jí vlastně nechutná, ani co si představuje pod pojmem asijská kuchyně). Potíž je v tom, že Zuzka a já v Londýně konzumujeme skoro výhradně asijskou kuchyni... Došla jsem k závěru, že třeba takový ramen, je prostě "normální" polívka, která nemůže urazit nikoho, takže šup s ním na seznam - Shoryu Ramen je vyhlášený a je v centru.

Ostatně i takové Báhn Mi je konec konců jen taková plněná bageta a v Berlíně proti ní nebyly žádné protesty, takže taky připisuju na seznam - Bahn Mi Bay. Navíc mají i vietnamskou palačinku s vepřovým a krevetama aka báhn xeo, kterou si určitě chci dát.

Ale budu férová a zařadím do programu i zcela neutrální fish&chips. Ale kde? Třeba Golden Uninon? Docela by mě zajímalo, kdy fish & chips přestaly být lidovým jídlem, páč 12 libřiček za malou porci mi nepřijde vůbec málo. Navíc mám takové tušení, že už jsme tu jednou byly, co, Zuzko?

Samozřejmě nebude chybět naše nejoblíbenější londýnská čína - London Jade Garden. Jak já se tam těším. Docela by mě zajímalo, jestli ji někdo na základě mé recenze na SCUKu už navštívil. Po zodpovědném zkoumání čínských restaurací v Praze v rámci improvizované scukařské sinosekce, musím říct, že jí žádná nesahá ani po kotníky. Pokud pojede do Londýna, tenhle podnik je must. A navíc takové dim sum snad taky nikoho neurací, co myslíte?

Při poslední návštěvě Londýna jsme v rámci oslav mého "životního jubilea" navštěvovaly téměř výhradně restaurace ověnčené "hvězdou". No, letos to bude jinak, zmoudřely jsme a nezbohatly, spíše naopak. Takže přijímám jakékoliv tipy na fajn londýnské jídlo za rozumné peníze.

Když to tak po sobě čtu, tak to s náma nebude mít Fíca úplně lehké. Ještě, že se může vždycky najíst v kavárně :).

12 komentářů:

  1. Kacko, kdybyste se nahodou pohybovala v okoli Barbicanu / Old street, jsou tam prinejmensim tri podniky co stoji za hrich:
    1) J+A Café http://jandacafe.com/ - kavu jsem nikdy nezkousela, ale na opulentni vikendovou snidani nebo rychly obed v pracovnim tydnu jsou neprekonatelni
    2) Polevkarna NUSA http://www.nusakitchen.co.uk/- s varovanim, jejich bozske polevky zpusobuji zavislost
    3) New Regency http://www.newregencyindiancuisine.com/ - Indicka restaurace v bizarnim provedeni (nezbytna blikajici cedule "open" za oknem) a tim nejlepsim kucharem siroko daleko. Doporucuju zejmena vsechny zeleninove prilohy na sharovani, a to I pro ortodoxni masozrouty.
    Tak at se Vam v Londyne zase libi,
    Lucie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Super, Lucie, moc děkuju za tipy. Nějakou indickou určitě taky dáme a polévkárna se mi líbí moc.

      Vymazat
  2. Já miluju celý greenwichský market, doporučuju třeba green curry od thajského stánku nebo burger s kachním a vepřovým :) a pak jsem objevila nejlepší cupcakes - Lola's (kam se hrabe hummingbird bakery :D)
    A když jsi byla u toho Borough market, tak tamní pekárna chleba je užasná :)
    A taky mě zaujala kavárna Attendant u Baker street, je udělaná z historických veřejných záchodků, ale bohužel jsem se tam nestihla podívat ..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Super, díky, burger s kachním a vepřovým bych si dala hned. Omrknu to.

      Vymazat
  3. Já mám rád japonskou restauraci Hare & Tortoise:
    http://www.hareandtortoise.co.uk/bloomsbury
    Je to takový příjemný levný podnik pro místní, který si na nic nehraje, ale dělá dobré rameny, nudle, sushi apod.
    Levné japonské restaurace jsou přesně to, co zatím v Praze chybí, takže se po nich v Londýně můžu utlouct.

    Radek

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Super, díky. V Praze teď mají dobrý ramen v Kitchen na ul. 28. října.

      Vymazat
  4. Zkuste Camden town. Kus pred horse marketem je velky pel mel vsech moznych stanku velmi ruznych kuchyni sveta. A ty vuuuune...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Camden dobře znám, brácha tam roky bydlel. Ale popravdě to jídlo na trhu mě nikdy moc nelákalo, asi nejsem úplně street food člověk.

      Vymazat
  5. Když už jsme u toho Camdenu, byla jste na zmrzlině u Chin China? Mrazí ji tam tekutým dusíkem přímo před vámi a je prostě božská! Dodnes vzpomínám na cigar smoked caramel, něco tak dobrého jsem předtím neměla. Určitě stojí za vyzkoušení. https://www.facebook.com/pages/The-Chin-Chin-Laboratorists/133267400038990
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  6. Diky za tip na Monmouth Coffee, dneska jsme sli "naaahodou" okolo:-D Zkusila jsem jejich espresso smes, tedy nechala si ji semlit do bialetky a uz jsem ji i zkusila doma a to je tedy slast. Jako opravdu. Pak mam jeste jiny druh a budu to stridat, jupi:-)

    Irresistible

    OdpovědětVymazat