sobota 1. února 2014

Můj blog má zase narozeniny (třetí)

A tentokrát mám sice opět přání jediný, ale tak nějak zvláštní. Já bych chtěla k narozeninám něco od vás. Ale ne pro sebe. Přála bych si, abyste se kvůli mně vzdali jedné (nebo samozřejmě i více) večeří ve vaší nejmilejší restauraci a peníze, které tím ušetříte, poslali na pomoc a pro radost Magdě, o které vám chci dneska vyprávět.

O tom, jak to bylo s tímhle blogem, už jsem vám kdysi říkala. Od chvíle, kdy jsem ho začala psát, se mnoho věcí změnilo a mockrát jsem byla překvapená, co se psaním jednoho blogu dá vlastně dokázat. Nepřestane mě překvapovat kolik lidí tenhle blog a mé zprávy na facebooku a twitteru vlastně čte a jsem vám za to všem vděčná. S některými čtenáři jsem se díky blogu i spřátelila. Jednou takovou čtenářkou, je Hanka Růžičková, ředitelka Centra Dobré Vůle Cheb. CDV je organizace zaměřená především na pomoc rodinám, které pečují o své postižené děti, ale vyvíjí spoustu dalších dobročinných aktivit, o kterých se můžete dočíst na jejich stránkách. Ale víte jak to je s tím neštěstím. Nebo spíš doufám, že nevíte.

Hanka mi před pár měsíci vyprávěla příběh Magdy, který mě hodně zasáhl, a já se rozhodla, že udělám, co budu moct, abych Magdě pomohla a udělala jí radost, když jí zatím život ukazuje hlavně svojí smutnější tvář. Magda je sotva o pár let starší než já, je jí 40 a má dvě děti. Mladšímu Honzíkovi je 10 let a je těžce postižený. Jeho starší bráška je naštěstí zdravý a je mámě velkou oporou. Magda žije s dětmi sama a bohužel už nemá rodiče, takže veškerá péče o děti je na ní. K mému velkému údivu a obdivu to donedávna zvládala s úsměvem a optimismem, který zrovna mně někdy tolik chybí. Jenomže před několika měsíci Magda onemocněla rakovinou. Už má za sebou 4 cykly chemoterapie a  ve středu 5.2.2014 ji čeká operace. Pořád se usmívá a je optimistka, ale momentálně se díky své nemoci nemůže o Honzíka doma starat.

Tenhle příběh se mě dotýká hned na několika velmi citlivých místech. Proto, aby se Magda uzdravila, toho bohužel moc udělat nemůžu, kromě držení palců. Tak jsem si říkala, že bych mohl udělat něco, co by Magdě a jejím dětem prostě udělalo radost. Cokoliv. Hanka přišla s tím, že oslovila nejmenovanou velkou cestovní kancelář, jestli by nevěnovali Magdě dovolenou u moře, aby se zotavila, nabrala sílu a mohla se zase s úsměvem prát se životem. Skvělé by bylo, kdyby mohli jet s Magdou oba kluci. Ale to by musel jet i někdo další, kdo by s Honzíkem Magdě pomohl, nejlépe její dobrá kamrádka, která vlastně Hanku a Magdu seznámila… a to by stálo peněz. No, cestovní kancelář bohužel Hanky prosbu nevyslyšela. Tak jsem si řekla, že peníze zkusím sehnat sama. Když seženu část, třeba se nějaký větší sponzor chytne dřív, co říkáte?

A protože tenhle příběh není citlivý jen pro mě, můj laskavý bratr už poslal na účet CDV pro Magdu 20.000,- Kč. Moc ti děkuju, Dáňo! O další peníze touhle formou prosím vás. Čím víc peněz vybereme tím více možností, jak udělat Magdě radost a pomoct jí s touhle nelehkou životní situací budeme mít. Primárně bych chtěla vybrat dostatek peněz na to, aby Magda, až jí to zdravotní stav umožní, mohla jet s dětmi na dovolenou. Zkrátka, aby mohli být chvilku bez starostí spolu. Uvidíme, kolik se podaří s vaší pomocí vybrat.

Kdyby se našel někdo, kdo by chtěl na tomto blogu inzerovat, slibuji, že veškeré příjmy z inzerce pošlu na účet CDV s určením pro Magdu a její děti (případně jiné projekty, kdyby to bylo hrozně moc peněz :). Rovněž, kdyby někdo z vás daroval nějakou významnější částku a na oplátku chtěl na blogu umístit reklamní banner, domluvíme se. CDV zrovna vstupuje do 24. roku své existence, věřím, že pod vedením Hanky naloží s našimi/vašimi dary správně a ani koruna nepřijde nazmar. Zároveň Vám samozřejmě CDV vystaví potvrzení o daru pro daňové účely.

Tak pěkně prosím, vzdejte se trochy své radosti pro někoho, komu se jí moc nedostává, a nejen v poslední době. Pokud se rozhodnete přispět Magdě na veselejší život, poukažte prosím jakoukoliv finanční částku na účet CDV: 22233331/0100, Komerční banka a. s., pobočka Cheb, variabilní symbol 1111. Hanka mi zrovna napsala variabilní symbol po Fb. Prý čtyři jedničky, protože Magda je jednička a jedeme v tom od začátku čtyři, Magdy kamarádka, která Hanku oslovila, Magda, Hanka a já. Já bych tedy raději, kdyby nás v tom jelo třeba tisíc, co vy na to?

Víte, já moc nevěřím rčení, že všechno zlé je k něčemu dobré. Na tom, že jsme přišli téměř před 10 lety o mámu není a nebude dobré nikdy nic. Ale na tom, proč jsem vlastně začala tenhle blog psát, by mohlo být dobré alespoň to, že by se mi po třech letech psaní podařilo pomoct někomu, kdo si to podle mě zaslouží. Pomůžete mi, prosím?

Hodně štěstí, zdraví. Hodně zdraví, milá Magdo, hodně štěstí, zdraví.

P.S. O tom, kolik peněz se podařilo vybrat a jak s nimi bylo naloženo, vás samozřejmě budu informovat. A na jaře pojedu Magdu osobně zkontrolovat. Už máme domluvený výlet :).

Na účet CDV přibylo pro Magdu do 4.2.2014 už 24.900,- Kč. Moc vám děkujeme.

5.2.2014 je na účtu o 5.106,94 Kč víc. Celkem tedy 50.006,94 Kč. Moje vysněná částka 100.000 Kč už se nezdá tak vzdálená. Díky!

6.2.2014 je na účtu zas o 12.433 Kč víc. Něco mi říká, že to se světem ještě nebude tak zlé :). Děkuju!

Do 10.2.2014 přibylo dalších 2.157,09 Kč., takže celkem máme zatím 64.597,03 Kč. A něco mi říká, že to není konec.

Do 17.2.2014 se díky vám podařilo vybrat dalších 5.200 Kč, čili dohromady 69.797,03 Kč. Jsem vám moc vděčná.

V pátek 21.2.2014 překračujeme hranici 70.000 Kč (71.697,03 Kč), přibylo dalších 1.900,- Kč. Už mi dochází nápady, jak poděkovat.

A přišlo dalších 2.050 Kč, takže za měsíc jsme dali dohromady 73.747 Kč. To je něco, díky!

18.3.2014 přibylo na účet dalších 5.000 Kč od někoho, kdo poslal stejnou částku už po vyhlášení sbírky. Přiznávám, že mě to dojalo. Díky, Daníku! Celkem jsme tedy na 78.747 Kč.

A teď pozor, do 20.3.2014 přišlo na účet pro Magdu další 14.530 Kč. Blížíme se vysněným 100.000 Kč, které umožní Magdě mnohem víc než dovolenou. Děkuju vám všem za dosavadních 93.277 Kč.

42 komentářů:

  1. Kačko, mockrát děkuji. Za Magdu...která se doma pere s rýmou a při čajích dělá vše možné, aby mohla na operaci nastoupit.
    Napsala jsi to tak hezky, že nemám žádný dodatek.
    Ba jo, jeden jo: díky všem, kteří tvoje přání vyslyší a díky nimž bude Magda bohatější o nový okruh přátel....co dělá psychika při onemocnění, všichni víme.
    Závěrem: .......<3
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hm, jsem blogový neumětel...mělo tam být srdíčko....tak si ho tam představte....díky....:)
      Hanka

      Vymazat
  2. Ještě něco sem cítím za nutnost napsat:

    Udělala jsi ohromnou věc k 23. narozeninám CDV!
    (máš ještě co dohánět )
    Máme je 4.2.
    Jsem moc ráda, že nás kdysi svedla láska k...původně jídlu a hezkému psaní dohromady. Neumím blogovat a navíc si myslím, že fakt dobrých blogařek je na čtení dost. (mám co dělat své oblíbené občas přečíst...následkem čehož mám zase do dělat přeměnit inspirace ve skutek..).
    Časem jsme ale propojily i další vzájemnost: lásku k lidem. Ne ke všem (zločince ani zloděje fakt nemusím), ale k těm, pro něž pracuji už 23 let...k lidem, kteří si žijí svůj život, jsou velmi vzácní a stateční a na jejich cestě životem se občas objeví překážka, se kterou sami nemůžou a neumějí hnout. A tak je skvělé, když existuje parta lidí, která tu ve zdolání překážky prostě pomůže. A jedinec zase šlape život dál...obohacen o vědomí, že v TOM není sám....že jsou lidé, kteří jsou schopní a ochotní něco pro věc udělat...
    Svým blogem jsi dala CDV nádherný dárek - díky! Přesně tak si spolupráci představuji a dělá mi obrovskou radost. Pomáhat mají ti, kteří mohou...a způsobem, který je pro ně radostný, obohacuje nejen je, ale i lidi okolo sebe.
    Smekám před tebou klobouk dolů!
    Moje práce má smysl - ty jsi tomu dala razítko
    Tým CDV je obohacen o dalšího nádherného člověka, který s sebou přivede další báječné lidi....TO je ono!
    Jsi víla, která roztančila parket! Ať je ten tanec roku 2014 co nejlepší, nejhezčí a přeju nám oběma (tím i Magdě a dalším klientům CDV) hodně tanečníků, kteří se půjdou protočit se svojí vílou...
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, kdybys věděla, jak mi ve skutečnosti tančení nejde :), ale kvůli Magdě bych snad i tancovala. Společně to dokážeme, uvidíš.

      Vymazat
    2. Já vím, že ano :)

      Vymazat
  3. Jasně... Podívám se do zákoutí svého účtu a něco tam vyškrábnu :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky <3
      Hanka

      Vymazat
    2. Hanka je rychlejší... Díky moc!

      Vymazat
    3. Díky moc, peníze potěšily a pomůžou a vzkaz pro příjemce pobavil. Raději Magdě přibalíme i lahvičku panthenolu na ty záda :).

      Vymazat
  4. Umíš psát, jen co je pravda, slzy mám na krajíčku... poslala jsem tolik, kolik si jako studentka (bohužel také bez mámy) můžu dovolit. Není to moc, ale každá kapka pomůže vytvořit "moře". Tak snad se věc podaří a moře vrátí Honzíkovi jeho usměvavou mámu :) Iv

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Iv, díky...
      Hanka

      Vymazat
    2. Děkuju, Iv, i já mám slzy na krajíčku, když tohle čtu. Je to jak píšeš a ne jen o penězích. Chtěla bych,aby Magda věděla, že na to všechno není sama a bude vědět i díky tobě.

      Vymazat
  5. to, co jsem chtěla napsat, napsala slečna výše: a taktéž dodávám, že opravdu pošlu maximální částku, co si jako studentka můžu dovolit. A přepošlu tuhle zprávu do širokého okolí, myslím, že je v něm hodně lidí, kteří nezůstanou lhostejní, už jen proto, že v naší rodině je rakovina (především pro mou mamku), denním chlebem a věcí, se kterou pomáhá bojovat desítkám statečných ženských den co den. Pokud ale člověk zůstane bez podpory rodiny, je to břímě ještě stotisíckrát těžší.
    P.S. napadl mě jeden "větší sponzor". Budu mít příležitost zjistit to až za týden, ale myslím, že by to mohlo vyjít :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Arion, díky...
      Hanka

      Vymazat
    2. Děkuju, děkuju, děkuju, ty mi umíš udělat radost. A určitě máš skvělou mámu :).

      Vymazat
  6. Využiju napsat jako anonym, protože moje jméno není v tomto případě důležité. Poslal jsem Magdě pár peněz. A Kačce vzkaz, že její nápad je o fousek blíže naplnění.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju, třeba se nám společně podaří změnit jeden malý svět Magdiny rodiny.

      Vymazat
  7. Dobrý den,

    možná by mohlo pomoci viz odkaz, nevím, zda centrum dobré vůle splňuje kritéria, ale za zkoušku to, myslím, stojí.

    http://www.teva.cz/podporujeme/podporujeme.htm

    Přeji hodně zdaru a síly.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc, myslím, že CDV kriteria spňuje. Dar takové společnosti by mohl významě pomoct vícero projektům CDV. Předávám Hance.

      Vymazat
  8. 23 let zkouším vždycky všechno, co můžu. Moje zkušenost je: jeden nikdy dopředu neví, co vyjde. Děkuji. Hanka

    OdpovědětVymazat
  9. Osobně mě to moc zasáhlo, protože vzhledem k tomu, že jsem si minulý rok prošla podobnou nemocí už to není jen "jakýsi charitativní článek", ale dokážu se alespoň minimálně vcítit do Magdiny situace. A rádi se s mužem vzdáme pár zbytečností, pokud peníze alespoň trošku pomůžou celé Magdy rodince. Držím palce!!

    OdpovědětVymazat
  10. Taky mám na krajíčku, poslala jsem svou kapku, doufám, že se přidá k těm dalším a bude jich spousta a to moře opravdu bude. Držím palce paní Magdě a jejím synům. Je skvělé, že jsou ještě lidé, kterým záleží na druhých a nevzdávají se a bojují, tak to má prostě být.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju za všechny zúčastněné, zatím to vypadá moc dobře. Věřím, že se ještě přidají další a třeba i nějaký velký sponzor.

      Vymazat
  11. Je hrozne jak je zivot nespravedlivy. Proc si nemoci vzdy vybiraji ty, kteri si to nejmene zaslouzi. Smutny pribeh. I ja jsem pridala malou castku na pomoc Magde a jejim chlapeckum. Drzim palce at se vse podari. Vanda

    OdpovědětVymazat
  12. Také přidávám svou kapku do moře a věřím, že se nám podaří vykouzlit úsměv na jejich tvářích :)
    HODNĚ ŠTĚSTÍ!!!
    Držím Vám palce a ... myslím na Vás....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, jezero kapek už se pomalu začíná vylévat z břehů a vážně se mění na moře. K dnešnímu dni už se vybralo přes 50.000 Kč a vím, že ještě přibude. Díky moc.

      Vymazat
    2. Také jsem kapku přikápla a jsem ráda, že už těch kapiček je tolik :-)

      Vymazat
  13. A aby se nezapomnelo, tak vsechno nejlepsi Tvemu blogu k narozeninam :-)

    OdpovědětVymazat
  14. Děkuji všem za krásné a někdy opravdu velmi dojemné reakce na počin Kačky.
    Kačka, jako velitelka akce, dostává od CDV průběžná hlášení o stavu konta na projekt Magda.
    Hanka Růžičková

    OdpovědětVymazat
  15. Co jsem našel, jsem poslal. Nebylo toho moc, ale v pondělí je Svatýho Berouse, tak ještě přihodím. ;o)

    OdpovědětVymazat
  16. Tak přidána další malilinkatá kapička, tak ať pomůže! Člověk nikdy nemůže vědět, kdy bude sám potřebovat pomoct, tak by to měl udělat, když může.

    OdpovědětVymazat
  17. Držím Magdě všechny palečky, i já si prožila něco podobné a vím jak je těžké když je vážně nemocné vlastní dítě, vím jak těžké je, když je nakonec člověk postaven i před fakt, že musí bojovat o svůj vlastní život. Věřím ale a vím sama ze své zkušenosti, že Magda ten svůj boj určitě vyhraje, už kvůli jejím dětem a snad ji moje malinkatá pomoc pomůže vykročit k těm lepším dnům.Přeji jí ze srdce vše dobré!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, za podporu i optimismus, i já věřím, že to Magda zvládne!

      Vymazat
  18. Kači smekám před Tebou a všemi zúčastněnými..Sama jsem matka dvou dětí,samoživitelka a v posledních dnech mi není zdravotně dobře..Často myslím na to,co by bylo s mými dětmi,kdyby...Naštěstí mám skvělou rodinu,kluci tatínky,ale i tak témata nemoci nikdo nemůže předem uzavřít..
    Dnes mě k Tobě zavedla Vivi..určitě ne náhodou..
    Každopádně alespoň malou kapkou do vašeho moře přispěji a Tebe už nespustím z očí:-)
    Děkuji Ti za všechny..
    Bi

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já moc děkuju za příspěvek pro Magdu a přeju ať je ti brzy lépe a všechny zdravotní problémy přejdou.

      Vymazat