sobota 24. září 2011

Nepleťe si hrušky s fíky...



... smíchejte je rovnou dohromady a udělejte si parádní podzimní variaci na tarte Tatin. Ne, že by originál nebyl dobrý dost, ale tahle verze taky stojí za vyzkoušení. Zvlášť, když koupíte v Kauflandu čerstvé fíky za 3.90 Kč/ks.

Jó, ten motorismus má něco do sebe, zajedete si ráno nakoupit a můžete vzít, co se vám zlíbí, aniž byste se starali o to, jak to dovlečete domů. A pak můžete vymýšlet, co s těmi nakoupenými věcmi vlastně provedete, uvařit nebo upéct něco strašně dobrého a nakonec to třeba ještě zavést kamarádům. Začíná se mi to líbit.

Původně jsem chtěla koupit švestky a udělat tenhle koláč ve švestkové verzi. Jenže švestky měly strašně tvrdé. Pak jsem uviděla fíky, bez rozmyslu jich 10 vzala, přihodila hrušky a řekla si, že z toho určitě něco bude. Nakonec je z toho tedy hruškovo-fíkový tarte Tatin.


Můj recept na ten klasický jablkový najdete ve starším příspěvku. Postupujte obdobně. Těsto jsem udělala na chlup stejné, protože už se mi několikrát osvědčilo. Fíky (8 ks) jsem oloupala (musí se to?) a nakrájela na čtvrtky, hrušky (2 ks) na osminy. Měla jsem dost času, tak jsem dala formu na sporák, rozehřála v ní máslo, přisypala třtinový cukr a chvíli karamelizovala. Přidala jsem fíky a hrušky, přiklopila těstem a pak už dělala vše jako minule. Výsledek je více než uspokojivý, takže až uvidíte fíky v akci, vlítněte na to!

4 komentáře:

  1. Já je neloupu, když se dostanu k čerstvejm, většinou je prostě schroupu jen tak.

    OdpovědětVymazat
  2. Tak já na to tedy vlítnu! ;-) Mňam!!
    Vivi

    OdpovědětVymazat
  3. Mám přebytky hrušek i švestek, teď už i vím co s nima :-) Díky

    OdpovědětVymazat
  4. Kačka Žvýkačka26. září 2011 v 14:06

    Kytka: Že jo... já si říkala, že by to šlo i se šlupkou.

    Vivi+Pavli: Jděte do toho!

    OdpovědětVymazat