pondělí 14. února 2011

Po šouletu vcukuletu půjdeme na toaletu

Moje milá kamarádka Pavli si k narozeninám vyprosila šoulet. Nejdřív jsem začala očima koulet, pak jsem si říkala, co to ten šoulet vlastně je a pak Pavli ještě doplnila své přání o sdělení, že šoulet se dá jíst prakticky jen s husou, a že si tedy přeje i tu husu. No budiž, ale kde to všechno vzít a jak to uvařit?

Ukázalo se, že s šouletem to bude snadné. Hrách a kroupy, to je hloupý, ale naštěstí je mají všude. Já koupila obojí bio v Countrylifu. Sehnat v únoru chlazenou husu, se ale ukázalo jako nemožné a mraženou jsem nechtěla. Mrzelo mě to, protože Zdéňa ve své kuchařce informuje, že husa v šouletu je tradiční židovský pokrm a já nerada tradice porušuju. Nakonec jsem koupila kachnu a postupovala následovně.

Na sádle jsem zpěnila 1 velkou cibuli a na to dala rozčtvrcenou kachnu a opekla jí, jak to šlo, posolila, opepřila a zalila tak ¼ l vývaru (měla jsem telecí), následovala asi hodina dušení. Pak jsem přidala několik prolisovaných stroužků česneku a dusila další hodinu. To vše den před slavnostním obědem, abych pak neměla honičku. Před spaním jsem dala namočit hrách.
Druhý den jsem uvařila hrách a podle návodu i kroupy (cca. 150 g v suchém stavu, asi 30 min). Obojí jsem smíchala dohromady a přidala ke kachně, od které jsem před tím slila většinu sádla a šoupla to na 30, možná 40 minut do trouby na 170ºC a bylo hotovo.


Protože se k nám přidala ještě kojící matka Katka, dělala jsem i houskový knedlík, protože šoulet mi přišel pro kojence nevhodný a k tomu rovnou trochu zelí.
Všechno se povedlo a bylo to překvapivě dobré. Jediným nedostatkem byl fakt, že se do šouletu vsáknul všechen výpek a knedlíky pak nebylo čím omastit. Alespoň mám ponaučení pro příště, i když bůhví, co si Pavli za rok zase vymyslí :-).

Jo a nemyslete si, že je to nějak ultra těžké jídlo. My jsme si po chvilce odpočinku zvládly dát i větrník z vyhlášené cukrárny v Dolních Chabrech.

A s tou toaletou v názvu příspěvku, je to jen básnická licence.

Žádné komentáře:

Okomentovat